Kiekot verkkoon

Tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa on rakennettu räätälöidyt, tehokkaasti toimivat sisällöntuotantotyökalut jääkiekkojoukkueen laajamittaiseen ja monipuoliseen verkkoviestintään.

Tutustu ratkaisuihimme

Oy HIFK Hockey Ab

Oy HIFK Hockey Ab on helsinkiläisen urheiluseura HIFK:n jääkiekkojaosto, jonka edustusjoukkue pelaa jääkiekon SM-liigassa. HIFK on SM-liigaseuroista vanhin ja yksi neljästä liigajoukkueesta, joka on ollut tauotta mukana Liigan ensimmäisestä kaudesta asti. HIFK on seitsemällä Suomen mestaruudellaan yksi Liigan menestyneimmistä joukkueista.

HIFK hyödyntää aktiivisesti erilaisia digitaalisia kanavia ja haluaa jatkuvasti kehittää palveluita, joita sidosryhmille tarjotaan. HIFK:n verkkoekosysteemiin kuuluvat hifk.fi-sivuston ohella joukkueen mobiiliapplikaatio sekä HIFK Shop, Stadin gimmat ja Helsinki Reds -verkkosivustot.

Asiakkuus

Olemme vuodesta 2008 saakka hoitaneet HIFK:n verkkoviestintää, jossa hifk.fi-sivusto on ollut keskeisimmässä roolissa. Viime vuosina olemme keskittyneet kehittämään IFK:n verkkoekosysteemiä helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi. Kaikki sisältö tuotetaan yhdessä paikassa, josta se syötetään muihin kanaviin, kuten mobiiliapplikaatioon, räätälöityjen rajapintojen kautta.

Suunnittelu ja kehitys on tehty ketterin menetelmin läheisessä yhteistyössä IFK:n viestinnän kanssa, jolloin seura on saanut omien toivomustensa mukaisesti räätälöidyt, tehokkaasti toimivat sisällöntuotantotyökalut.

Yhteistyö

  • hifk.fi-verkkosivuston suunnittelu, tuotanto ja kehitys
  • Seuran sisällönhallintajärjestelmän räätälöinti ja integrointi eri järjestelmiin
  • Mobiilisovelluksen suunnittelu (toteutus yhteistyössä Digian kanssa)
  • Maksullisen Bättre Folk -jäsensovelluksen suunnittelu, tuotanto ja integraatio mobiilisovellukseen

Ratkaisujamme

Reaaliaikainen tulosseuranta

IFK tarvitsi verkkosivulleen palvelun, jonka kautta joukkueen pelaamien otteluiden tapahtumat saadaan reaaliaikaisesti esitettyä verkkosivulla. Rakensimme Liigan rajapintaa vasten sovelluksen, joka seuraa silmä tarkkana IFK:n pelejä ja kertoo siitä faneille tapahtuma tapahtumalta. Tulosseurantaa hyödynnettiin myös IFK:n luovan toimiston JCDecaux:lle toteuttamassa ulkomainoskampanjassa.

Maksullinen sisältö tosikannattajille

IFK halusi lanseerata maksumuurin takana olevan viestintäkanavan joukkueen kaikista kovimmille kannattajille, Bättre Folkille. Kanavaan haluttiin notifikaatiomahdollisuus, ja siksi alustaksi valittiin HIFK:n mobiiliapplikaatio. Jäsenille suunnattu sisältö sekä jäsenyyksien hallinta tapahtuu IFK:n sisällönhallintajärjestelmässä.